2013. július 9., kedd

kérdezz-felelek



bioszos példaképemtől, Boritól kaptam egy blogdíjat, ami nagyon tökjó dolog szerintem.^^ örülök neki és köszönöm szépen természetesen!:) megtisztelő, hogy én is kaphatok ilyet. 10 kérdésre kell válaszolnom, majd nekem is újakat feltennem.

íme a szabályok:
1. Linkkel jelöld azt az embert, aki téged jelölt/nevezett a díjra!
2. Válaszolj a 10 kérdésre, amit a neveződ kiírt!
3. Nevezz/jelölj te is 10 embert a díjra! (Arra figyelj, hogy 200 alatti legyen a követők száma)
4. Írj te is kérdéseket az általad jelölteknek!
5. Jelezd a jelöltek blogján, hogy jelölted/nevezted őket!

itt pedig következzenek a válaszaim:

1. Hol képzeled el a jövőd?Ez a kérdés kicsit mindig is foglalkoztatott. Szeretem az otthonom és főleg az itt található szép helyeket, a nyelvet, így én szívesen maradnék saját kis hazámban, azon belül pedig akkor már Tatán laknék leginkább, vagy valami hasonlóan szép és rendes helyen. Emellett viszont érdeklődő vagyok, nagyon szívesen töltenék el huzamosabb időt Spanyolországban, vagy akár Angliában is, bár hozzá kell tenni, utóbbiban egyszer sem voltam eddig. Előzőt tekintve pedig bizton állíthatom, hogy Tenerifén bármikor szívesen élnék. :P Egy ideje azonban rájöttem arra is, hogy nem az a fontos, hol képzelem majd el, hanem hogy kivel, így szívesen mondanám azt is rá [s majdnem ezt írtam be először], hogy mindegy is hol, csak azzal legyek, akivel szeretjük egymást. :)
2. Ha hirtelen el kéne költened 50.000 forintot, melyikre költenéd: ruhákra (+ cipők, kiegészítők), valamilyen elektronikai eszközre, vagy egy néhány napos utazásra?
Mindenképpen egy klassz utazásra költeném, ráadásul ez adná a legtöbbet is élmények és emlékek formájában, miközben egy ruhadarab - még ha nagyon csinos meg csudaszép is - szétszakadhat, kinőhetem, lekajálhatom. You know what i mean! ;) Elektronikára ugyanúgy érvényes ez persze. :) Az utazás céljául pedig Hollandiát vagy Angliát/Skóciát tűzném ki, mert ezekbe az országokba már el szeretnék jutni egy ideje, de eddig nem sikerült.


3. Melyik tárgyhoz ragaszkodsz leginkább?

Ide most mindenképpen olyat írnék, ami nem használati tárgy, hiszen ami az, ahhoz nyilvánvaló, hogy valamennyire ragaszkodunk. Ennek kapcsán pedig arra kellett rájönnöm, hogy ma már ilyenem nem igazán van. Régen a 3 gitárom közül min. az egyiket magammal kellett vinnem, bármilyen utazásra is készültünk. A másik ilyen pontot az alvós plüssök jelentették. :DDD Van egy állati aranyos báránykám, kötött zöld pulcsival, amin a "Sweet Sheep" felirat díszeleg. Régen ő volt az, akit mindenhova magammal kellett vinnem. Mára a koliban lett egy Helena névre keresztelt hatalmas plüssfókám, így nem hordozok ilyen dolgokat. :D Őfelségét egyébként Diával neveztük el. :D

4. Szoktál magyar szerzőtől olvasni? Van kedvenc íród, költőd?

Be kell most vallanom, nagyon ritkán olvastam a gimi óta eltelt két évben irodalmat, főleg szépirodalmat, de azért kedvencem természetesen van, több is, még az ágyam mellett is van egyikőjük egyik könyve. :) Ő például Örkény, aki szerintem nagyon frappánsakat írt remek stílusban. Emellett írók tekintetében nagyon szeretem még többek között Móricz Zsigmondot és Szabó Magdát. Mait nem tudnék kiemelni és nem is olvasok. Örök kedvencem költőknél József Attila, őt már tényleg senki nem fogja túlszárnyalni senki a szemeimben, ezért nem is említek meg mást. :)

5. Ha a jelenlegi foglalkozásod / érdeklődési területed helyett valami mást kellene választanod, mi lenne az?

Azt hiszem nagyon szívesen lettem volna építészmérnök például, ha szintén egyetemre jelentkezek és nem orvosi/egészségügyi irányultságban gondolkozom. Ha pedig nem tanultam volna tovább, akkor szívesen lettem volna fodrász/sminkes, meg akár szakács is, mint Lara barátném, mert sütni-főzni azt nagyon szeretek! Régebben szerettem volna egyébként grafikus is lenni, de aztán a rajztehetségem csak simán megtartottam hobbiként.

6. Szerinted mi a legnagyobb hiba, amit a szülők elkövethetnek, hogy az aztán oka lehet a gyerekük elzüllésének (pl. a gyerek nem jár haza, esetleg drogozik, eltitkolja a jegyeit, titokban tartozik valakinek, stb.)?

Velős kérdés ez bizony, de azt hiszem van egy elképzelésem erre az egész szülői szerep dologra, mert nagyon bosszant, amikor egy ostoba gyereket látok, s hozzá látom azt is, miért olyan. Na miért? Hát persze, hogy a környezete miatt, amit nagyban képviselnek a szülei. Nos, szerintem ami egy gyereket bármíly ilyen jellegű dologra ösztönöz, az az otthoni vita, a szülő nem-megértő viselkedése. Ugyanis sokan azt hiszik a fegyelmezés az eszköze a jó nevelésnek, de ez sajnos nem igaz. Ha jófej kölyköket akarsz magadnak, légy megértő meg kedves velük, aztán ha olyanról van szó, told a képébe bizony a sziklaszilárd véleményed, kedves szülő! You do it wrong, man! :) Ezt gondolom így erről, plusz ezek az emberek elkövetnek egy nagyon alapvető hibát: nem fogják kiskorukban a gyermekük kezét!!! Ezért az a szerencsétlen pára sosem fogja megérteni, hogy kötődhet a szülőjéhez, ezért nem is fog. :/ Szar helyzet.

7. Ha olyan helyen mosol kezet, ahol szárító helyett papírtörlő van, hány darabot veszel el?

Egy darabot szoktam elvenni; maximálisan kettőt, ha nagyon nem elég az az egy. Egyszerre azonban mindig csak egyet. :)

8. Szerinted manapság és mondjuk a következő 100-150 évben mi veszélyezteti leginkább a bolygónkat és az emberiséget? (pl. a harmadik világháború kitörése, szénalapú energiaforrások kimerülése, globális klímaváltozás, meteorbecsapódás, zombi apokalipszis, byealex, dzsásztinbíber, stb.)

Hú, hát ez is remek kérdés. A természeti erőket tartom a legnagyobb hatalomnak, mégis ha a mi szempontunkból keressük a veszélyeztető tényezőt, akkor ez leginkább és egyértelműen az emberi hülyeség lesz. Mellesleg a 3. vh. kitöréséről olvastam a tudom.osztom.hu-n egy nagyon érdekes cikket. Nem tudhatom, mennyi volt magából a cikkből igaz, de arról szólt, hogy egy nagyon idős hölgy egy fiatalembernek  jövendölte meg a III. világháborút és eszméletlen dolgokról beszélt. Kicsit hátborzongató is volt. Mindenesetre ha ilyen lesz, szinte biztos vagyok benne, hogy az emberiségnek vége, bár elég sokan vagyunk.

9. Nevezz meg egy olyan dolgot az életedben, amire egyáltalán nem vagy büszke! (Cselekedet, személyiségjelleg...)

Sajnálatosan öröklött tulajdonságom a türelmetlenség és a sértődékenység. Azonban az évek alatt sokat fejlődtem és szerintem mindkettőn sokat javítottam, kezdenek visszaesni a gyengítő tulajdonságaim közül. :) Amire még egyáltalán nem vagyok büszke, az az egyetemi botladozásom, és ez aktuális is. Mégis úgy gondolom, a hibák arra valók, hogy tanuljunk belőlük, így ezt a bénázást is a saját fejlődésemre fogom felhasználni. Nem vagyok még büszke pár volt barátomra sem, hogy elmondhatták, én a párjuk vagyok, mert  rá kellett jönnöm, nem voltak méltók erre. :/ Ellenben semmit nem bánok a múltamból, hogy megtörtént, az életem így kerek és teljes, a hibáimmal együtt. :)

10. Írd le, miért olvasod a blogomat, miért kedvelsz engem, esetleg mi az, amit nagyon nehezen viselsz el bennem!

Azért olvasom a blogod, mert kedvellek és azért kedvellek, mert felnézek Rád! :) Mindig segítesz és elmondhatatlanul jó szívű leányzó vagy, sosem tudom szerintem meghálálni igazán, amit kaptam Tőled. :) Amikor elkezdtem a bioszt az ELTE-n, Gerald Durrell volt a No.1 biológus példaképem, de mára csakis Te töltheted be ezt a posztot! :DP Olyat nem tudnék megnevezni, amit nehezen viselek el benned, ilyen talán nem is lenne, még ha sokkal jobban is ismernélek! :) Nehezen képzelem el, hogy létezne ilyen.

mivel nem ismerek túl sok blogolót, tőlem csak három ember kap ilyet, méghozzá három tiszteletbeli úriember: Boti, Petya és az én mindenem, Máté! :) remélem tetszeni fognak a kérdéseim, próbáltam fiúsakat kitalálni, és remélem válaszoltok rájuk. :) jó szórakozást! ;P
a kérdések pedig:
1. Ha felnőtt korodban állandó állásként valamilyen álommunkád lehetne, mit csinálnál szívesen?
2. Ki a kedvenc mesehősöd, akinek például a bőrébe is bújnál? Miért pont őt választottad?
3. Mit gondolsz, mi lesz 5-10 év múlva a 3 legfontosabb dolog az életedben?
4. Ha zombiapokalipszis lenne és csak egy kevés pénzt és időt kapnál, mit vásárolnál?
5. Mi volt az eddigi legvadabb/legizgalmasabb álmod?
6. Mivel igyekeznéd megnyerni a párod/kiszemelted tetszését, ha igazán ki szeretnéd mutatni neki a szerelmed?
7. Mi a kedvenc könyved/regényed, és melyik szerinted a leglényegretörőbb, illetve legtanulságosabb sor belőle?
8. Mikor sírtál utoljára és mi volt az oka? [remélem nem a küszöb lerúgását említitek]
9. Ha van olyan barátod, akire őszintén fel tudsz nézni, melyik az a tulajdonsága, amiért tiszteled?
10. Ha kifognád most az aranyhalat, mi lenne tőle a három kívánságod? [aktuálisan persze]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése