2014. július 11., péntek

szorgos év

mindig mondták, hogy nem egyszerű ez a biosz szak, emlékszem anno még ofőm is szorgalmazta gimi 4.-ben, amikor már a végzéshez közeledtünk és adtuk be a felvételi lapokat, hogy inkább orvosira pedálozzak, vagy ha biosz, akkor legyek tanár. ellenben képtelen voltam rá hallgatni, mert egy cél hajtott és hajt most is. nem mellesleg egy áltsuli 5-6.-os álmom, hogy mikrobiológus leszek. [bár most más felé közelítek, de így legalább az is lehetek, ha nagyon szeretnék és eleve tanulhattam mikrobit. ;)] aztán ugye felvettek elég sok pluszponttal szerencsére, mivel tényleg készültem az orvosira, majd el is kezdtem és akkor már nagyon örültem, hogy ide kerültem. azonban az én előzetes oktatási iramomhoz képest ez tényleg nehéznek bizonyult, mellette meg még ott volt a totális önállósodás feladata is. így a bénázások miatt sikerült egy évet csúsznom; kár, hogy nem az eszem miatt, mert így belegondolva simán végezhettem volna idén is. nem bánom nagyon viszont, hogy így lett, mert több időm van és a jó munkához idő kell, azt mondják.

mivel csalódnom kellett magamban, hogy elbuktam ezt a tárgyat is, majd azt is, így ebben az évben sikerült igazán belehúznom és lényegeset haladnom, így jövőre tényleg végezni fogok, csak ezt a tempót kell tartani. nézzük, mit is léptem: sikerült letenni a két szigorlatot [visszatekintve nem is voltak nehezek, viszont annál hasznosabbak], 4-eseim, 5-öseim voltak, szakdolgozati témát találtam magamnak. ezek a fontosabbak, így kezdem azt érezni tényleg, hogy sínen vagyok már, ami rám férne, mert mostanában nem volt jó időszakom. rossz emberekbe botlottam meg otthon is van elég nyűg, de magamban csalódni a legrosszabb..az már a mélypont.

azt se felejtsük el - és természetesen ez az írás apropója - most zárult le az év és a tavaszi vizsgaidőszak, nézzük tehát, mit hoztam össze:

  • növény SZIGÓ - 3
  • mikrobi A EA - 4
  • genetika - 4
  • biokém-molbi A EA - 1
  • humánbiosz EA - 2
  • élettan II EA - 2
  • növényélettan I EA - 2
  • növszerv IV GY - 2
  • növrendszer IV GY - 4
  • biokém II GY - 3
hát szóval igen, lehetett volna ez sokkal jobb is, de én annak is örülök, hogy így sikerült. :) bele kell jönnöm az egészbe azt hiszem; meg ennyi akadályoztatás után, amelyet tapasztaltam utóbb, az is valami lett volna, ha mindenen átvonszolom magam, de szerencsére erről most szó sem volt. :) ezeknek a 4-eseknek őszintén nagyon örülök, főleg a mikrobinak, mert nagyon szerettem. fel is veszem az emelt gyakorlatot, azt hiszem. a biokémiával viszont sajnos nem vagyok még kibékülve vagy inkább nem forrott még ki a barátságunk. :D direkt megbuktam belőle, ráadásul 2x is elmentem a vizsgára, bolond vagyok! mindkétszer tudtam, hogy úgysem fogok tisztességesen tanulni rá, mert értelmetlen számomra emelt szinten végigvinni ezt a tárgykört, ha neurora megyek tovább, ráadásul még érzékem sincs nagyon az egészhez. vagy inkább kedvem?! ezt már nem tudom..mindenesetre most elölről elkezdhetem a bevbiokémtől a tudományt, hogy alapszinten megcsinálhassam, de egye fene, belefér egy évbe és 4 kredit..a bevbiokém A-s plusz kreditek meg úgyis megmaradnak. [talán az első EA-ra elég lesz átnéznem az anyagot, de azért nem lesz hanyagság]

így lett vége tehát az évnek, asszem 50 kredittel, de lehet, hogy több. a következő remélem legalább ilyen jól végződik, már nem riadok vissza semmilyen vizsgától, tanártól vagy Isten fiától. a cél hajt és az öröm, hogy szuper témájú szakdolgozatot írhatok. most is épp azon agyalok, hogyan legyen a bevezető; sulikezdésre minimum az készen lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése