2014. június 4., szerda

HAJjjaj!

hajam rövid történetét ismerhetitek most meg:

gimis korom elején kezdődött ez az immár közel 7 éves út, amit a hajam bejárt. gyötrődött, nőtt, reménykedett, sokan dicsérték. úgy indult az egész, hogy szép hosszú egészséges gesztenyebarna hajam volt, ami erős fényben vörösesszőkés/rókás árnyalatban tündökölt, főképp a vége; árnyékban és sötétben pedig sokan lefeketézték, aminek nagyon nem örültem. így ébredt fel bennem talán az a vágy, hogy ne legyen ilyen sötét, meg kicsit fakónak is találtam.

  • ekkor lettem szőke melíros, ami eleinte alig látszott, a végén meg már szinte minden egyes hajszálam lesorvadt a peroxidtól. :'D szegény hajam! de ekkor még nem is tudta mi minden vár rá! ugyanis nem ez volt a szőke tincsek örökös vége, sőt, még ebben az időszakban egész barátságos festékkel kezelték. ez volt az utolsó szőkehajas képen nagyjából gimi 3. elejéről:



  • hát igen, látszik az előző képen, hogy mennyivel több hajszál örvendezhetett a fejemen, mint úgy az elmúlt 1-2 évben. hüpp! [itt mindenki hullajtson egy könnycseppet.] no itt egyszer csak közben kitaláltam – amikor jött a fura mindenféleszínes hajú lányok ideje –, hogy nekem kell alulra két oldalra 1-1 pirosasvörös tincs. így szőkeségem vége előtt még ezzel a 2 csodával is büszkélkedhettem:



  • kevéssé látszik a képen, de tán az alja vöröslik, ha jól megnézitek. [jobb nem akadt sajna; tudom, hogy ez is béna] ezután elkezdődött a hajam visszasötétedése. mondják, hogy a szőkét nehéz eltüntetni, hát ez némileg igaz, de az én hajam szerencsére jól festődik. vagy sajnos?! hát igen, a vegyszerek nem kegyelmeztek neki! ekkor már a 2. állandó és igazi jó fodrászomhoz jártam, Magdihoz. ő csuda ügyes és nagyon szeretek vele elbeszélgetni, miközben rendbehozza a hajam. ő változtatott át ügyesen vörössé. :) ^^ életem egyik nagy vágya teljesült ezzel. mindig is szerettem a vöröses fényét a sajátomnak, de végül ez a festegetés is elment picit rossz irányba.

    először barnára festette be nekem, ekkor kb. ilyen lett:



  • aztán itt hosszas sötétítés és egyre csak vörösítés következett, amiből egyre pirosabb árnyalatok lettek. nekem annyira ezek nem tetszettek igazából, mivel legfőképp a természetes vörösekre HAJazó rókaszínt szerettem volna, de ezt az álmot csak később sikerült elérni. emlékszem, a 12.-es osztályképen világítópiros voltam. na akkor már cikinek éreztem, így jött a változtatás. [ezt az osztályképet meg sem mutatom]

    ezek voltak a nagyon piros idők, bár a kép kevésbé adja vissza azt az árnyalatot, de jobbat nem találtam:

  • itt a végzős évem 2.-3. hónapja körül Anya festette a hajam egy jó pár hónapig, mert időm sem volt és pénzben is jobban jöttünk ki. :) ekkor sötétedett kicsit a hajam, kb. eddig:

  • majd eljött a december és a szalagavató ideje, amikor is nagyon szépséges lett a hajam, ezt Magdi csinálta meg, mert másnak nem ment volna. egy masni volt a hajamból elkészítve, ami hátul helyezkedett el, ilyen Gaga-masnira HAJazott. az alját belokniztuk, egyszerűen gyönyörű lett. remélem hogy lesz még ilyen szép a hajzatom, például az esküvőmön egyszer:

  • ezek után elballagtam, amely eseményen szintén hasonlóan szép lett a frizurám kedvenc fodrászom által, akinek egyébként a fenti szalagavatós olyan büszkesége és érdeme lett, hogy el is kérte később a képeket, hogy modellként mutogathasson: :$$$ úú, olyan jó érzés! ballagáson feltűzött volt simán és szintén göndör, de nem ilyen extrém, csak szolidan szép. aztán megkezdődtek az egyetemi évek és maradt nagyjából ez a szín egy ideig. újabb változtatás egész hamar újabb 1-1 alsó csík lett. nem is akármilyen! szőkét terveztem – kb. az előző inverze, lol :D – úgy, hogy az egyik, pontosabban a bal oldali cirmos legyen, a másik teljesen szőke. sikerült, lett cirmoscicaHAJ! :DD

  • itt még nagyon nem tudtam, mit vállalok, de fő a bátorság! :D először – pl. a képen is – tök szép volt, de utána egyre csak nehezebb lett újra visszafesteni, nagy macera ám, és egyre több lett a szőke, mint hajdanán az egész hajamban. ráadásul elég rossz festékkel gyötörtem meg, így eszméletlenül elkezdett törni a vége. :( meg hullani is. :( :( :( viszont nagyjából sikerült ekkor már elérni az egykor megálmosott répa színt, körül-belül ilyen lett, mint Hürrem Sultan:

  • ennek a színnek eszméletlenül örültem, és mindenki az egekbe dicsérte és irigyelte. :D én nem vagyok egy öntelt típus, de azért nagyon jól esett mindenkitől. :3 hát mindez szuper tényleg, de minden mosásnál fakult ugye, ráadásul mivel sokkal világosabb az eredetimnél, tovább gyengültek és vékonyodtak az amúgy elég vastag hajszálaim:

  • nos mindezek fokozatos hatására döntöttem úgy, hogy csak azért is belekezdek a hennázásba. vaciláltam sokáig, megkérdeztem Magdit is, aki azt mondta, ő nem vállalja ezt, mert sok idő és nagy macera és nekem sem ajánlja. pedig nagyszerű tanács lett volna. :) bár az igaz, hogy mióta magam ápolom teljesen a hajam, hozzá nem járok, csak néha beszélünk telefonon a közös csigatartás miatt. :P visszatérve: igen, teljesen! még egy Fiskars hajvágóollót is beszereztem az utóbbi hónapban, hogy le tudjam vágni és megtanultam egy szuper ügyes lány, Barbi videójából, hogyan is kell ezt jól csinálni. ő eredetileg fodrász, mertem hagyatkozni rá; én meg nem szeretem, ha bilifrizurám van és egyenes a vége, így plusz nehézségeim vannak! :D no mindenesetre ezen tudományok elsajátításával szépen erősödni kezdett a hajam, és kijelenthettem múlt hétvégén, hogy kezd az eredeti erősségéhez visszatérni. a nagyjából szőke miatt kikopaszodott részeken is szépen nő a babahaj!^^ szerencse, hogy alul voltak a tincsek, így kevésbé feltűnő! :D hétvégén saccper 5-6-odszor hennáztam, és még tonikot is kapott, amely ampullájának törött üvegfelületével egyszer az R33-ba asszem sunglasses-re menet előtt nagyon csúnyán szétvágtam a kisujjam. :/ ilyen lett:



most úgy érzem, elégedett vagyok vele, mert szépen csillog és újra erős! :) egyetlen fennálló gond, hogy egyre nő lefelé a világos rókavörös és jelenik meg sötétgesztenyebarna hajam, így van egy éles csík a kettő között, de annyi baj legyen. :) eszembe jutott olyan az egyre jobban elhatalmasodó törökimádatom miatt is, hogy besötétítem az alját valahogy, természetes módon, pl. előre elkészített sötétebb hennával; fekete teával stb. de aztán igazából egyelőre elvetettem, mert még mindig imádom, hogy lángokban úszik az alja/nagy része. :P

egyébként pont most 1-1,5 hete néztem egy filmet, ahol a haj erőssége igen nagy hangsúlyt kapott: Aglaja a címe. csak erős idegzetűeknek ajánlom, én is kissé szarul lettem tőle, pedig én nem szoktam a vérfröcsögéstől sem [ld. Django stb.]. ez talán fájdalmasabb is volt annál mondjuk. nem is linkelem ide, aki akar, keressen rá, meg fogja találni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése